Thursday, April 20, 2006

A pleasant surprise 開心的驚喜

終於找到一些力量面臨這一切而開時可以睡好一點. 我看一本書建議我們要選正面的比喻看待生命。 生命是一場遊戲或戰爭? 杳選適合你的比喻。 我最近再重一些花及香料就體會到生命像一個花園。 我們必須努力但是天氣和太陽不在我們的掌握。 農夫不會每天為他傻的種子失眠。 他們會一天好好的努力而睡的好。 我學習這種平安針對我的家人和我的夢想。 我一步一步做我可以的。 其他只能交給神。
I've finally started sleeping better and am learning to ride the waves. I read that it is important to use positive metaphors to see our life. Is life a game or a war? Depends which metaphor works for you. Lately I've been planting some flowers and spices on my balcony and I see that life is like a garden. We do what we can do, but when it comes to sunshine and weather conditions, there is still a lot left to chance. But farmers don't spend all night worrying about their crops. They go to sleep content at having done a good days work. I think I'm learning to have that kind of peace, both with respect to loving my family and in terms of my dreams. I'm doing what I can, bit by bit. The rest is up to God.

一個開心的驚喜是我的通學買了一張我得CD,下課請我簽名。 我都沒告訴同學我有出CD,我真的很surprise! 好像天使一般被上帝派下來告訴我"繼續加油...妳不是孤單的" 所以在這爺享謝謝大家的支持。 我是十分的感動。 我一定會加油!
One pleasant surprise was when a classmate came up to me after class and pulled out my CD from his backpack. I was so honored to sign that CD and it really was like an angel sent by God to say, "Hey! I'm still here....keep going!" So thank you to that classmate and all of you who have supported me. It does mean so much to me!

3 comments:

Anonymous said...

突然變成了天使有點不好意思,不過這是你應得的肯定,雖然你的曲風不是我喜歡的類型,但是裡面許多的歌卻給了我一些不一樣的感覺,所以我決定去買一張"Perfect Moment",因為我認為這是對一個歌手的尊重。

我也曾經短時間的玩過團,能找到一堆夥伴,慢慢練團培養默契跟實力的那種感覺真的很棒
雖然現在團因為一些事情散了,不過喜歡音樂的熱情沒有減少,所以才會意外的成為你的同學。 ︿︿"

專輯裡的My corner of the sky是整張專輯我最喜歡的一首歌,單純的鋼琴加上你的聲音開場讓人覺得平靜,確有一點哀傷,而歌詞內容像是你來台的心路歷程一樣,讓我特別喜歡。

附帶一提:
我邊走路邊聽這歌個時候,會有我跟週遭的路人,是屬於不同一個世界的人的感覺,而我最後將回到我的世界!

加油!!期待你的每個表演和下一張專輯

Anonymous said...

my name is lily c too!!!

Anonymous said...

my name is lily c too!!